AB Math

Application sympathique pour le calcul mental. Elle fait son travail, en obligeant les utilisateurs à calculer et comparer le plus vite possible les résultats des calculs affichés.

Les plus-values :

• variation des situations d’apprentissages : calculs (addition, soustraction, multiplication et division), tables (possibilité de travailler une ou plusieurs tables), ordre croissant (nombres, nombres en chiffres romains, calculs des tables de multiplication)
  • historique des résultats obtenus : l’intitulé de l’exercice, le niveau, le nombre de bonnes et mauvaises réponses et le score
  • la motivation de l’élève : dédramatise le statut de l’erreur, l’aspect ludique
  • autonomie des élèves

AB Math is a set of cool mental math games for kids from 5 to 10 :- Math drills with the 4 basic operations (addition, subtraction, multiplication, division, times tables)- 4 levels of difficulty, including an expert mode for grownups- Clean, simple and attractive interface- Many game options that the children can choose by themselves- Various fun game modes, including the bubble game- Parents can follow the progress of their children.

Several accounts are provided.- Play with or without a timerThis app is designed for smartphones and tablets, HD graphics are optimised for the latest generation tablets.This app is a fun way for your children to practice math worksheets.

Kids play with numbers and don’t feel like their are working at all.The bubble game strengthens sequential abilities, mental manipulation, attention and fine motor skills.These arithmetic exercises are suitable for all k12 levels, primary and elementary.More fun than traditional math flash cards, kids love it and enjoy learning mathematics.

These cool math games will help your child be first in math !These arithmetic exercises are suitable for the following levels : 1st, 2nd, 3rd, 4th grade, all k12 levels, primary and elementary.This application is suitable for all ages, parents can train their brain in a effective way.

We receive many feedbacks from parents or grandparents who enjoy to compete with their children over multiplications.We receive many feedbacks from parents or grandparents who enjoy to compete with their children over multiplications.We design cool educational apps for children, with a focus on simplicity and fun.

Check out our other applications in the store.Our apps are also widely used at school.

We are proud of our contribution to modern education.If you like the app, please leave a review, it helps us a lot.Your feedback is also very welcome.Have fun !

Icône : AB Math, jeux enfants

AB Math, jeux enfants - description

Nicolas Lehovetzki

** AB Math dans le top 10 des applications éducatives en France, Angleterre, Allemagne et Espagne **

Jeu de calcul mental pour les enfants de 5 a 10 ans, en français.
- Nombreuses options de jeu faciles à choisir par les enfants eux mêmes
- Modes de jeu variés et amusants
- Plusieurs niveaux de difficulté dosés pour tous
- Niveau Expert pour les grands
- Suivi des résultats de plusieurs joueurs
- Sauvegarde du classement avec le Game Center
- Animations

Disponible en version universelle pour iPad et iPhone/iPod Touch

Le jeu des bulles améliore également l'attention, la perception dans l'espace et la construction mentale.

Les enfants l'adorent et progressent en math avec plaisir.
Les parents s'amusent avec le jeu des bulles qui est difficile en niveau expert.

Si vous aimez, merci de mettre une note sur l'Appstore.
Les commentaires sont également les bienvenus.

• iPhoneX-iPhoneX
Adaptation à l'écran de l'iPhone X et amélioration des graphismes.