Socrative Elève

Très pratique pour évaluer les réponses d'élèves, que ce soit en question préliminaire (avec partage instantané/retardé, anonyme ou non, des résultats) : dans une classe où la participation est faible, cela incite les élèves à s'impliquer davantage. Cela permet aussi aux élèves timides de s'exprimer librement. Enfin, comme on voit qui répond ou pas, on peut facilement solliciter les retardataires.   Il est possible de créer différents types de questions et de choisir si on lance l'ensemble des questions (ce qui permet à chacun de répondre à son rythme) ou l'une après l'autre (par exemple pour une évaluation sommative ou lorsqu'un retour immédiat est souhaité).  Cette application est utile dans le cadre d'une évaluation, mais aussi dans le cadre d'un partage d'idées, d'hypothèses, elle permet de gagner du temps en affichant instantanément toutes les réponses des élèves.

Students share their understanding by answering formative assessment questions in a variety of formats: quizzes, quick question polls, exit tickets and space races.

Once students launch the Socrative Student App, they'll be prompted to join the teacher's room via the teacher's unique code.

No student accounts necessary! Features• Visualize student and whole class understanding • Multiple choice and True/False questions• Open-ended questions and vote on the results • End of class Exit Tickets • Play games with our Space Race! • Class, Question and Student level reports Google Integrations• Single Sign On - Teachers can sign in using their Google Email Address• Drive Integration – Teachers can have reports sent to their Google Drive Supported Browsers and Devices• Socrative works on every browser: including Firefox, Chrome, Safari and Internet Explorer.

• Use any Web Enabled device: including Smartphones, Tablets, Laptops and Desktops

Icône : Socrative Student

Socrative Student - description

Showbie Inc.

No student accounts necessary!

Features
• Visualize student and whole class understanding
• Multiple choice and True/False questions
• Open-ended questions and vote on the results
• End of class Exit Tickets
• Play games with our Space Race!
• Class, Question and Student level reports

Supported Browsers and Devices

• iPhone3GS-iPhone-3GS
  • iPodTouchFourthGen-iPodTouchFourthGen