Socrative Professeur

Très pratique pour évaluer les réponses d'élèves, que ce soit en question préliminaire (avec partage instantané/retardé, anonyme ou non, des résultats) : dans une classe où la participation est faible, cela incite les élèves à s'impliquer davantage. Cela permet aussi aux élèves timides de s'exprimer librement. Enfin, comme on voit qui répond ou pas, on peut facilement solliciter les retardataires.   Il est possible de créer différents types de questions et de choisir si on lance l'ensemble des questions (ce qui permet à chacun de répondre à son rythme) ou l'une après l'autre (par exemple pour une évaluation sommative ou lorsqu'un retour immédiat est souhaité).  Cette application est utile dans le cadre d'une évaluation, mais aussi dans le cadre d'un partage d'idées, d'hypothèses, elle permet de gagner du temps en affichant instantanément toutes les réponses des élèves.

Engage, assess and personalize your class with Socrative! Educators can initiate formative assessments through quizzes, quick question polls, exit tickets and space races all with their Socrative Teacher app.

Socrative will instantly grade, aggregate and provide visuals of results to help you identify opportunities for further instruction.

Save time and visualize student understanding when it matters, now! To get started using Socrative, simply register for a Socrative Teacher account.

Your Socrative account will work with other Socrative Apps and via all browsers at Socrative.com.

Students can connect to your unique room by opening their apps or joining your room at socrative.com on any device.

Google Integrations • Single Sign On - Teachers can sign in using their Google Domain Email Address • Drive Integration – Teachers can have reports sent to their Google Drive Features• Visualize student understanding• Ask multiple choice and true/false questions• Ask open-ended questions and vote on the results • Create your own quizzes (instantly graded for you)• Share quizzes with other teachers • Give end of class exit tickets• Play games with our space race!• View students results in real time• Reporting - Download, Email or send to Google Drive Supported Browsers and Devices• Socrative works on every browser: including Chrome, Firefox, Safari and Internet Explorer.

• Use any Web Enabled device: including Smartphones, Tablets, Laptops and Desktops

Icône : Socrative Teacher

Socrative Teacher - description

Showbie Inc.

Your Socrative account will work with other Socrative Apps and via all browsers.

Students can connect to your unique room by opening their apps or joining your room on Socrative from any device.

Features
• Visualize student understanding
• Ask multiple choice and true/false questions
• Ask open-ended questions and vote on the results
• Create your own quizzes (instantly graded for you)
• Share quizzes with other teachers
• Give end of class exit tickets
• Play games with our space race!
• View students results in real time
• Reporting - Download, Email or send to Drive

Supported Browsers and Devices
Socrative works on every browser: including Firefox, Chrome, Safari and Internet Explorer.

Use any web-enabled device: including Smartphones, Tablets, Laptops and Desktops

• iPhone3GS-iPhone-3GS
  • iPodTouchFourthGen-iPodTouchFourthGen
  • iPhoneX-iPhoneX
  • iPhoneXS-iPhoneXS
  • iPhoneXSMax-iPhoneXSMax
  • iPhoneXR-iPhoneXR
Fixed a crash when taking a photo for edit quiz in iOS 10.